کارگاه آموزشی

برگزاری کارگاه آموزشی دبیران کتاب انسان و محیط استان قم

کارگاه آموزشی- توجیهی طرح گسترش سواد آبی با رویکرد اجرای مانور سیلاب در پنجم اسفند 98 ویژه دبیران کتاب انسان و محیط زیست و مدیران مقطع دوم دبیرستان استان قم در سالن علوم و فنون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قم: درکارگاه آموزشی و توجیهی طرح گسترش سواد آبی ویژه دبیران انسان و محیط زیست کلاس یازدهم با رویکرد مانور سیلاب پنجم اسفند 98  که روز دوشنبه 98/11/21 در سالن علوم و فنون قم برگزار شد مدیران کل مدیریت بحران استان ، محیط زیست و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای حضور داشتند

احمد حاجی حسینی مسگر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم گفت: سیلاب‌های اوایل سال 98  در کشور، خسارات زیادی به وجود آورد و مواجهه با سیلاب برای کاهش آسیب‌ها و خسارات، نیاز به آموزش دارد، که در این کارگاه با ارائه بحث‌های علمی در خصوص منابع آب زیرزمینی در کشور و کنترل سیلاب در تلاشیم این سطح از آگاهی را ارتقا دهیم.

 مسگر بیان کرد: تغییرات اقلیمی ، منشاء بسیاری از سیلاب‌ها می باشد که باید با افزایش تاب آوری،  خسارات و تلفات ناشی از آن را کنترل کرد.

وی تصریح کرد: استان قم در طول نیم قرن گذشته به دلیل برداشت نادرست و استفاده غیر صحیح از منابع آب، به شرایطی رسیده است که چهل و پنج متر کاهش سطح آب زیرزمینی را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم ادامه داد: در دو دهه اخیر خطرات گسترده سیلاب را در ایران و جهان شاهد بودیم و سعی شده است که در مباحث امروز موضوع منشا سیلاب، رفتار سیلاب و همچنین رفتار متقابل ما به عنوان شهروند با سیلاب بررسی شود.

حاجی حسینی خاطرنشان کرد: ما می توانیم از سیلاب به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و اگر رفتارها اصلاح شود می‌توان این تهدید را به یک فرصت بزرگ برای سیراب  نمودن تن خشک و تشنه زمین های استان استفاده کرد.

مسگر عنوان کرد: بحث مقابله با سیلاب درست نیست، زیرا سیلاب یک پدیده ای است که تنها می‌توان آن را کنترل کرد، اگر از تجربیات یگر استانهای کشور استفاده کنیم، به بهترین نحو می‌توان بحران سیلاب را در زمان بارندگی‌ها کنترل کرد و با اصلاح رفتار منجر به کاهش خسارات شد

کد خبر: 650
  تاریخ خبر : 1398/11/24